Az ICF útmutatása a coach kiválasztásához

  1. Etikai kódex: Azok a coachok, akik tagjai az ICF-nek, magukra nézve kötelezőnek tartják a nemzetközi szakmai sztenderdnek számító ICF Etikai Kódexet. Ez az ügyfelek és a megbízó vállalatok számára is biztos támpontot jelent, kiszámíthatóvá teszi a feltételeket.
  2. Coach képzés: Egyik legfontosabb minőségbiztosítási elem a coach szakmai képzettsége. Van-e egyáltalán hivatalos coach-képzettsége, s ha igen, melyik képzőintézményben szerezte? Leglább 60 óra coach-képzés elengedhetetlen szakmai elvárás a coach felé. Biztos pontot jelentenek az ICF akkreditált képzések (ACTP).
  3. Minősítés, akkreditáció: A megfelelő coach-képzés elvégzése és a coacholt óraszám mellett a legfontosabb minőségbiztosítási mérce egy nemzetközi akkreditáció megléte. Az ICF kínálja a világ legelterjedtebb akkreditációs rendszerét. Eddig már 20.000 coach szerezte meg a három elérhető fokozat egyikét (ACC, PCC, MCC). Egy ICF akkreditácóval rendelkező coach esetében biztosak lehetünk a szakmai elkötelezettségben, hitelességben, a coaching készségek meglétében és rutinos alkalmazásában, képzettségében, etikus magatartásában és folyamatos szakmai fejlődésében.
  4. Körülmények: Milyen speciális készségekkel, tapasztalattal rendelkezik a coach? Mennyire fontos, hogy a coaching szakértelmén kívül milyen szakmai háttérrel, karrierrel bír? Igényel-e az ügyfél vagy a helyzet különleges szakértelmet, iparági ismeretet?
  5. Kémia: Létrejött-e az összhang a coach és az ügyfél között az első beszélgetés során? A közöttük kialakuló kémia egyik kulcsfontosságú feltétele a coaching folyamat sikerének.
     

Interjúkérdések a coach kiválasztáshoz: