CKA Mintakérdések
A következő öt kérdés mintaként szolgál a tesztben szereplő kérdéstípusokra. A helyes választ félkövérrel jelöltük.
Terület: Az alapok megteremtése
Az ügyfél egy energikus vezető, aki jellemzően pozitívnak tűnik. Közvetlenül a coaching ülés előtt az ügyfél azt az információt kapta, hogy a felelősségi köre drasztikusan megváltozik, és a jövőben nem fogja tudni azt a munkát végezni, amiért szenvedélyesen rajong. Az ügyfél kimondottan negatív hangulatban érkezik az ülésre, és hangot ad annak, hogy a mai ülésen erre a helyzetre szeretne ránézni. Mi a coach részéről a LEGJOBB módja a továbblépésnek?
a. Megkérdezi az ügyfelet, hogy a helyzetnek milyen lehetséges pozitív kimenetele lehet.
b. Emlékezteti az ügyfelet arra, hogy az ülés agendáját a legutóbbi ülés végén meghatározták.
c. Feltérképezi, hogy mi lehet az ülés célja és figyel arra, hogy ez mind az ügyfél mind a coach számára egyértelmű legyen.
d. Felhívja az ügyfél figyelmét annak a fontosságára, hogy szenvedélyesen rajongjunk a munkánkért.
Terület: A kapcsolat kialakítása
Az ügyfél elmesél egy szituációt a coachnak, aki azt érzi, hogy több minden is van ezzel kapcsolatban, amit nem oszt meg az ügyfél. Hogyan közelítse meg a coach a helyzetet?
a. Szakítsa félbe az ügyfél mondanivalóját, és kérje meg, hogy fedjen fel többet.
b. Ossza meg az ügyféllel, mi az ő olvasatában a szituáció lényege.
c. Kérjen engedélyt az ügyféltől, hogy mélyebb szinten ránézzenek a helyzetre.
d. Jelezzen vissza az ügyfélnek, hogy mennyire fontos az őszinteség a coachingban.
Terület: Eredményes kommunikáció
Amikor egy olyan ügyféllel dolgozik a coach, aki túl sok témát hoz be, a coach a legjobban azt teszi, ha
a. azt a témát választja, amelyhez a coach leginkább ért.
b. megkérdezi az ügyfelet, melyikkel szeretne kezdeni.
c. azzal a témával foglalkozik, amelyikre nagy valószínűséggel elég lesz az idő.
d. azt választja, amelyiknek a coach szerint a legnagyobb hozadéka lehet az ügyfél számára.
Terület: Tanulás és eredményesség elősegítése
A coach számára az ügyféllel történő célkitűzés, tervezés és priorizálás során a legmegfelelőbb szerep
a. megítélni és szebbnek láttatni az ügyfél célját.
b. hagyni, hogy az ügyfél határozza meg a saját igényét a célra.
c. kézbe venni a folyamatot, hogy mindenképp rendesen meglegyen.
d. facilitálni a folyamatot, amely során az ügyfél kitűzi céljait, tervez és priorizál.
Terület: Coaching alapok és tudásbázis
Minden coaching beszélgetésnek tartalmaznia kell
a. egy akciótervet.
b. egy témát, amelyet az ügyfél azonosított be.
c. a bejárni kívánt területek átbeszélését.
d. egy összegzést, amelyet a coach készít el az ügyfél haladásáról.