CKA Mintakérdések

A következő öt kérdés mintaként szolgál a tesztben szereplő kérdéstípusokra. A helyes választ félkövérrel jelöltük.

 

Terület: Az alapok megteremtése

Az ügyfél egy energikus vezető, aki jellemzően pozitívnak tűnik. Közvetlenül a coaching ülés előtt az ügyfél azt az információt kapta, hogy a felelősségi köre drasztikusan megváltozik, és a jövőben nem fogja tudni azt a munkát végezni, amiért szenvedélyesen rajong. Az ügyfél kimondottan negatív hangulatban érkezik az ülésre, és hangot ad annak, hogy a mai ülésen erre a helyzetre szeretne ránézni. Mi a coach részéről a LEGJOBB módja a továbblépésnek?

 

a. Megkérdezi az ügyfelet, hogy a helyzetnek milyen lehetséges pozitív kimenetele lehet.

b. Emlékezteti az ügyfelet arra, hogy az ülés agendáját a legutóbbi ülés végén meghatározták.

c. Feltérképezi, hogy mi lehet az ülés célja és figyel arra, hogy ez mind az ügyfél mind a coach számára egyértelmű legyen.

d. Felhívja az ügyfél figyelmét annak a fontosságára, hogy szenvedélyesen rajongjunk a munkánkért.

 

Terület: A kapcsolat kialakítása

Az ügyfél elmesél egy szituációt a coachnak, aki azt érzi, hogy több minden is van ezzel kapcsolatban, amit nem oszt meg az ügyfél. Hogyan közelítse meg a coach a helyzetet?

 

a. Szakítsa félbe az ügyfél mondanivalóját, és kérje meg, hogy fedjen fel többet.

b. Ossza meg az ügyféllel, mi az ő olvasatában a szituáció lényege.

c. Kérjen engedélyt az ügyféltől, hogy mélyebb szinten ránézzenek a helyzetre.

d. Jelezzen vissza az ügyfélnek, hogy mennyire fontos az őszinteség a coachingban.

 

Terület: Eredményes kommunikáció

Amikor egy olyan ügyféllel dolgozik a coach, aki túl sok témát hoz be, a coach a legjobban azt teszi, ha

a. azt a témát választja, amelyhez a coach leginkább ért.

b. megkérdezi az ügyfelet, melyikkel szeretne kezdeni.

c. azzal a témával foglalkozik, amelyikre nagy valószínűséggel elég lesz az idő.

d. azt választja, amelyiknek a coach szerint a legnagyobb hozadéka lehet az ügyfél számára.

 

Terület: Tanulás és eredményesség elősegítése

A coach számára az ügyféllel történő célkitűzés, tervezés és priorizálás során a legmegfelelőbb szerep

 

a. megítélni és szebbnek láttatni az ügyfél célját.

b. hagyni, hogy az ügyfél határozza meg a saját igényét a célra.

c. kézbe venni a folyamatot, hogy mindenképp rendesen meglegyen.

d. facilitálni a folyamatot, amely során az ügyfél kitűzi céljait, tervez és priorizál.

 

Terület: Coaching alapok és tudásbázis

Minden coaching beszélgetésnek tartalmaznia kell

 

a. egy akciótervet.

b. egy témát, amelyet az ügyfél azonosított be.

c. a bejárni kívánt területek átbeszélését.

d. egy összegzést, amelyet a coach készít el az ügyfél haladásáról.