Coach vagy, tehát képzett értékesítő!

Beszámoló a 2019. május 2-ai ICF Coachklubról. Bezerédy-Herald Balázs ACC: Amikor a coachnak el kell adnia magát

Egy újabb első… Az idei első ICF Coachklubot Bezerédy-Herald Balázs (ACC) tartotta. Nagy fába vágta a fejszéjét egy olyan témával, ami igen sok coachot vonzott csütörtök este a MOM Kulturális Központba. A téma ugyanis az a nehéz helyzet volt, amikor a coachnak el kell adnia magát.

Mit akar, mit akarsz?

Már az ismerős „Ki vagy te, és miért jöttél el ma este?” kérdésre is olyan színes válaszok érkeztek, hogy előadó legyen a talpán, aki az összes igényt ki tudja elégíteni. Viszont az is rögtön látszott, hogy rengeteg tapasztalat gyűlt össze a teremben, amiből profitálni lehet.

Balázs egy Dale Carnegie idézettel vezette fel az első feladatot, ami elég meglepő felismerésekhez vezetett. Az amerikai író szerint: „Az egyetlen módja annak, hogy rávegyelek arra, hogy azt tedd, amit én szeretnék, az az, ha megadom neked, amit te szeretnél.”

Álljunk meg itt egy percre. Gondolkodjunk el rajta, coachként ez hogy is néz ki!

A workshopon 3 csapatot alakítottunk és 1-1 flipchartra összegyűjtöttük:

  • Mit akar eladni a coach?
  • Mit szeretne venni a cég?
  • Mire van szüksége a HR-esnek?

Hát nem volt túl sok az átfedés. Vagyis coachként érdemes arra (is?) fókuszálnunk, hogy a velünk szemben ülő HR-es és az általa képviselt leendő ügyfelünk mit szeretne, mire vágyik, mik az igényei.

Ja, hogy ez a sales?

Az, hogy hogyan jutunk el egyáltalán coachként oda, hogy egy cég HR-esével le tudjunk ülni beszélgetni, egy következő workshop témája lesz (amint kiderült, lenne rá igény); most azonban attól a ponttól indultunk, hogy ott ülünk egy az interjúhelyzetben, és az a célunk, hogy azt adjuk, amire a másiknak szüksége van.

Vajon milyen értékesítői képességekre van szükségem ott és abban a pillanatban?

Kiderült – s ez tulajdonképpen csodálatos! – hogy már megvan az összes képességünk, ami kellhet. Ezek pedig ICF coachkompetenciák álnéven futnak. Áttekintettük ugyanis a kompetenciákat, és megállapítottuk, hogy valamennyire szükség van egy értékesítési helyzetben. Hiszen célt ki kell tűzni: mit akarok, mit akar a másik; szerződnünk kell: pontosan hogyan képzeljük el a közös munkát; hallgatnunk kell és kérdeznünk, bizalmat építenünk, és így tovább.

Nem úszod meg, mesélj magadról!

Remekül felismerve a csapat igényeit, Balázs az utolsó félórában elegedte az agendát és átadta a szót a tapasztaltabb HR-eseknek, coachoknak tudásmegosztás céljából és a kevésbé tapasztalt coachoknak kérdezés végett. Ez a rész is rendkívül hasznos volt!

Az utolsó gyakorlat amolyan elevator pitch-féleség volt. Arra a felszólításra kellett válaszolni kb 3 mondatban, hogy „Na, mesélj magadról!” (Ezzel egyébként legutóbb az ICF-Magnet Bank közös Civil Rapid Randiján találkoztam – legalább 15-ször kaptam meg a kérést.) Szóval, párokban dolgoztunk és nagyon érdekes volt hallani, ahogy a másik elmondja, hogy mit érzett, mit gondolt, hogy hatott rá az én ügyesen – 5 perc alatt – megformált bemutatkozó szövegem. Egyébként nem hatott valami fényesen – elsőre. Kezdtük elölről és a harmadik próbálkozásra mindkettőnknek felcsillant a szeme! Hát ezért is érdemes volt eljönni!

Bodnár Barbara ACC

Belépés

Elfelejtettem a jelszavam