Az ICF CSR keretében a tagok elsősorban az összefogást, megértést, együttműködést, empátiát, tiszteletet, nyitottságot, felelősségvállalást és az esélyegyenlőséget segítő tevékenységeket jelölték, meg, mint vezető értékeket. A CSR célok között első helyen a következők kerültek meghatározásra: a társadalom számára a fenti értékeinket közvetítsük, társadalmilag fontos szerepet teljesítsünk és változást indítsunk el valamely hátránnyal, méltánytalansággal küzdők életében.

 

A magyar légitársaság 66 évi működés után 2012. február 3-án befejezte működését.  A Malév felszámolása, a hirtelen bekövetkező változás társadalmi hatásai nagy tömeget érintettek, munkavállalók százai kerültek egyik pillanatról a másikra reményvesztett helyzetbe, az ilyenkor szokásos outplacement támogatás gyakorlati lehetősége nélkül. Az ICF tagjai közül felhívásunkra néhány napon belül 46 tagtársunk ajánlotta fel ingyenes támogatását.

 

A coaching célja a résztvevők látókörének kiszélesítése, értékeik, kompetenciáik, karrier-álmaik, lehetőségeik és céljaik tudatosítása, akcióterv elkészíttetése és a hatásos önéletrajz áttekintése, a résztvevők minél aktívabb bevonásával és az állásinterjúkra való felkészítés volt.

 

„Nagyon örültem, amikor a Malév leállását követően sikerült felvennünk a kapcsolatot az ICF-el. Rekord rövid idő alatt, kemény, intenzív munkával sikerült megszerveznünk, hogy több mint 80 kolléga professzionális segítséget kapjon az őket ért sokk feldolgozásához, a MALÉV utáni élet elindításához. Meggyőződésem, hogy a programban résztvevők könnyebben fogják feldolgozni a munka elveszítésével járó helyzetet, és nagyobb eséllyel fognak elindulni egy új élethez vezető úton. Kollégáim nevében is köszönöm a program szervezésében és lebonyolításában résztvevő valamennyi coach áldozatos önkéntes munkáját és segítségét.” – Király József, HR igazgató, MALÉV F.A.

 

 

[VIDEO]

 

 

700 órányi coaching segítség a Malév-csőd áldozatainak

2012-ben az egyik napról a másikra csődbe ment nemzeti légitársaság, a Malév dolgozóinak felajánlott azonnali segítségnyújtással kezdődött az ICF Magyar Tagozatának jószolgálati programja. „Az ICF Magyar Tagozata a Malév közel száz dolgozójának nyújtott összesen 700 órányi, 20 millió Ft értékű díjmentes coaching támogatást a válsághelyzet személyes feldolgozásához, életük és szakmai karrierjük újratervezéséhez. A segítség példaértékű volt, a magyar jószolgálati program az ICF nemzetközi szintű „I Care For” díját is elnyerte” – összegezte a program eredményeit Hegedűs Dóra, az ICF jószolgálati csapatának korábbi vezetője.